Dienstag, 29. November 2011


Herzilein-Wien hat sich in den letzten Jahren vom Wiener Geheimtipp zu einer international begehrten Marke für hochwertige und individuelle Kindermode entwickelt.
Sonja Völker, Gründerin und kreativer Kopf des Labels, entschied sich im Jahr 2005 zu einem Schritt, der mehr als Mut und Tatendrang erfordert:

Die ausgebildete Lehrerin und zweifache Mutter, die sich das Nähen selbst beibrachte, hängt ihren Job an den Nagel und gründet ihr eigenes Label - Herzilein-Wien war geboren.

Sonja Völker macht Kindermode aus Leidenschaft. Und so entstehen zweimal im Jahr Kollektionen, die keinem Trend unterworfen sind, dafür aber voll sprühendem Charme stecken:

Liebevolle Details, farbenfrohe Stoffe, Schnitte, die mitwachsen und beste Verarbeitung zeichnen jedes einzelne Kleidungsstück der Kollektion aus, und so wundert man sich nicht, wenn sowohl Kinder, Eltern als auch Großeltern mit einem breiten Lächeln im Gesicht und einem rot/pink Punkterl-„Sackerl“ in der Hand ein Herzilein-Wien Geschäft verlassen.



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Montag, 28. November 2011

 

HISTORY
yporqué was born in 2007 in Barcelona. The name refers to the question that children ask to no end during their learning age (¿y por qué? ¿y por qué? ¿y por qué? In English Why? Why? Why?) and the idea of the company comes from three women with different educational backgrounds (design, advertising and psychology), who join their knowledge in order to create a children’s clothes brand that, beyond fashion, appears with a very clear concept: a design that bears in mind those destined to wear the clothes, that is, children.

From the start, the big and differential product of yporqué are the stimulating t-shirts; a piece of clothing that intends to stimulate the five senses of the little ones, incorporating sounds, textures, games or glow-in-the-dark images.

Currently, and after launching its last collections in showrooms and international fairs of children’s fashion (Playtime Paris, Pitti Imaginne Bimbo and Kleine fabriek), yporqué has a bigger collection which offers, as well as the stimulating t-shirts, other garments based on the interactive fun concept and the comfortable wear which are the trademark of the brand. 

INNOVATION
The creativity of yporqué lies basically in the design of each of its garments. It’s not in the colors or images but in the reformulation of each pattern in order to transform it into a new design that gives an extra value to the child who wears it.

T-shirts with a sound representing the same thing as the stamping –a concept which has been registered by the brand-; sweatshirts with a mask added on to the hood; pyjamas with a hero cape; or simply the reformulation of the classical blue jean in elastic plush fabrics, much more comfortable and suitable to children’s mobility, are some clear examples of the brand concept of yporqué.

The aim of yporqué is to get to kids, to make them want to wear its garments, because they enjoy them, or because they stimulate them, or teach them new things… or simply because wearing them make kids feel more comfortable: more like kids!

die Kollektion als Katalog: 


Donnerstag, 24. November 2011


Die Sommerkollektion 2012 „Blumenkinder“ umfasst 38 Modelle mit insgesamt 44 Teilen. Sie zeigt erneut, dass Kindermode höchste Design- und Verarbeitungsstandards erfüllen kann.
Inspiration: Die Kollektion Blumenkinder Sommer 2012 wurde maßgeblich durch Form, Farbe und Beschaffenheit englischer Rosen inspiriert. Von ihnen stammen auch die Namen der einzelnen Modelle.  


Die anspruchsvolle und edle Farbpalette besteht, neben dem Einsatz floral bedruckter Stoffe als Leitmotiv, aus kräftigem Blau, mildem Rosé und kontraststark eingesetzten Streifen und Punkten. 

Kleider, Kleider, Kleider: Die aktuelle Kollektion umfasst 16 Kleider in unterschiedlichsten Längen und Formen. Der Look der Festtagskleider, der Highlights der Kollektion, ist geprägt von der Spannung zwischen floraler Opulenz und klaren Schnitten. Auch die Tageskleider übersetzen das Leitmotiv perfekt in klare und elegante Formen. Die Kleider zeichnen sich insgesamt - ein typisches Merkmal von Jo-Lu-Fashion - durch eine sehr grazile Silhouette aus. Das Design ist lieblich, fließend und dabei doch immer bequem. Der Tragekomfort
der neuen Kollektion ist daher gewohnt hoch.




http://www.jo-lu.de/

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Dienstag, 22. November 2011

kidz trendbook:


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Paglie Charity! Paglie ruft auf zum Kinder-Design-Wettbewerb!

  
Was ist das schönste Ereignis für Kinder abgesehen vom eigenen Geburtstag? – Natürlich Weihnachten! Viele Geschenke, Kerzen, Engelchen, das Christkind, Lebkuchenherzen, ein prächtig geschmückter Weihnachtsbaum, viele Lichter und der Weihnachtsmann auf seinem Rentierschlitten.

Wie jedes Jahr, wird es auch im Winter 2012 wieder eine Charity-Aktion des Kölner Kindermodelabels geben!
Diesmal hat sich Paglie etwas besonderes einfallen lassen: Einen Kinder-Designwettbewerb!

Designt das Paglie-Weihnachts-T-Shirt!

Das sind unsere Teilnahmebedingungen:
Wenn Ihr bis 12 Jahre alt seid und Spaß am Designen habt, dann malt oder zeichnet Euer Lieblings-Weihnachtsmotiv auf ein neutrales, weißes DIN-A4-Blatt und schickt Euer Bild in einem DIN-A4-Umschlag

bis zum 15. Dezember 2011
entweder per Post an: Primordial Germany GmbH
   - Paglie Designwettbewerb -
     An der Wachsfabrik 8
     50996 Köln
oder per email an: Katrin Przybilla kprzybilla@primordial-germany.de !

Die Eltern der teilnehmenden Kinder müssen ihr schriftliches Einverständnis mit Unterschrift zur Teilnahme am Designwettbewerb geben. Ein Formular hierzu gibt es zum Ausdrucken unter www.paglie.com (paglie in action)! Die Teilnahme erfolgt ohne Gewähr, der Rechtsweg ist ausgeschlossen.

Die kreativste Kinder-Designerin und der kreativste Kinder-Designer wird von unserer Paglie-Fachjury ausgewählt. Die Motive kommen jeweils auf unsere Charity-Shirts und gehen in Produktion! Dann sind sie Anfang nächsten Jahres schon auf den Messen zu sehen und hängen ab September 2012 in allen Paglie-Läden zum Verkauf!
Natürlich gibt es auch eine Überraschung für die kleinen Gewinner!:
Ihr verbringt einen Tag bei uns im Paglie-Büro in Köln und bereitet mit unserer Designerin und unserer Technikerin das Shirt für die Produktion vor! Und damit auch jeder weiß, von wem das tolle Charity-T-Shirt designt wurde, kommt Dein Name unter Dein Motiv!
Der Erlös der Aktion kommt wie bereits in diesem Jahr, den Kindern im Carlotta Centre in Dhaka/Bangladesch zu Gute!
Mit dem Kauf eines Paglie-Charity-Artikels unterstützt der Kunde zu 100% den „Carlotta´s Center“ der „Sisters of Our Lady of Sorrows“, einen christlichen Orden in Dhaka/Bangladesch. Der Center kümmert sich um die ärmsten Kinder.


Mehr erfahren Sie unter www.paglie.com


Donnerstag, 17. November 2011


MeMini is high quality childrenswear designed in Norway.  The first collection was presented in spring 2006, and was an immediate success in leading shops of childrenswear and lifestyle in Norway.
 

Using colors and materials that bring a timeless feeling to the products, the MeMini collection easily combines with other brands and vintage clothes. The collection contains baby styles in sizes 56-92 and children sizes 92-140 for boys and girls. Inspired of nordic nostalgia and traditions, the collection is created out of childhood dreams and imagination combined with functionallity and childrens need of well being. MeMini are simply clothes that allow children to be children.


http://memini.no/

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Dienstag, 15. November 2011


Shirin NYC is a contemporary high-end street wear collection of hand screened pieces of wearable art. Shirin, the artist turned designer and t-shirt couturier, uses eco friendly and organic basics as her new canvas. Her pieces are purposefully designed to accentuate her screen-printing, done exclusively with environmentally safe inks that provide a soft transparent feel.

Shirin kids is a collection of 'miniature' designs that find their equivalent counterpart in the adult line—a delightful perk for mother and child.

Winter Love
  

Seaside Memories

http://shirinnyc.com/

Montag, 14. November 2011

 
The brand Ninaluna by Susanna Janosi - created for the S/S 2011
collection – is a range of entirely handmade accessories for children.
The perfect blend of respect for the handcraft tradition and an untiring
quest for fabrics and industry trends.



Sonntag, 13. November 2011




FRANCK & FISCHER products are toys, interior, and accessories for children. Every product is carefully manufactured with a focus on detail, and combine functionality and high play value with an appealing design.

FRANCK & FISCHER produce organically whenever possible and part of our collection is certified FAIRTRADE. They have a very close and personal relationship with all our suppliers, and can vouch for the environmental and working conditions for employees.

Annemarie Franck graduated as a fashion designer from the Danish Design Academy in 1988. After a number of years as a designer for the garment company In Wear and after a career as a freelance designer for among others Bestseller, Signal, Lego, Brio and Rice, she is now in charge of the creative concept of Franck & Fischer.

Charlotte Fischer’s educational background is business economics (University of Århus) from 1990 and an MBA from France in 1993. After several years in various administrative positions, she is now head of administration for Franck & Fisher.
Franck & Fisher was established in 2004


http://www.franck-fischer.com

Donnerstag, 10. November 2011


The AMELIA brand for children 0 to 8 was created in Milan in 2004.
AMELIA reinterprets classic children’s clothing using comfortable textiles and natural yarns.
Simplicity, sobriety and quality define the style. The articles frequently have little details like
hand-made shirring and stitching, which emphasize the continual search for a refined and poetic statement.


AMELIA AW11 – FABRICS
The main inspiration for AMELIA’s collection AW2011 is based on a sophisticated selection and combination of fabrics and colours. The predominant color of the winter are off-white, grey, dark blue and red, all mixed in different varieties of dual-color stripes, tartan, printed and solid color fabrics.
Everything is made of the highest quality, starting form the super-soft Italian jersey, at the heart of the collection, as well as fine corduroy in small flowers pattern (selected from the well known British ‘Liberty’ collection), as well as the top-quality corduroy for pinafore dresses and pants, to finish with the soft and warm boiled and double-face wool, for heavy jackets and coats.
Equally important is the merino-wool knitwear: AMELIA selected a top Australian yarn, all spun using the traditional oil carding processing in the famous Biella district.
The extraordinary fineness of the fibres and the accurate spinning process make this kind of merino wool an extremely soft and light-weighted yarn suitable for a very soft knitwear, with the best guarantee as far as performances and durability.
Our attention to details, particularly the hand-made stitching, are also crucial elements that make Amelia’s collection so special.


Winter 2011


SOMMER 2012





Mittwoch, 9. November 2011


Für die weltweit trendigsten kids!
Gold wurde 2007 von den Designern Dirk Goosens und Liz Cornelis gegründet.
Die qualitativ hochwertige Kollektion ,die unter den Namen Gold und Zorro
produziert wird, besticht durch aussergewöhliche Schnitte und Design.





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Dienstag, 8. November 2011


Das deutsche Fashion-Label Jo-Lu mit Sitz in Hannover (Deutschland) wurde 2009 von Julia Hollnack gegründet. Das Konzept ist einfach und erfolgreich. Erlesene Materialien und feine Schnitte ergeben traumhaft schöne und hochwertige Mode für Mädchen zwischen 2 und 10 Jahren. Der Anspruch ist klar: Exklusive Couture für kleine Damen – nicht weniger soll es sein.
Jo-Lu steht wohl wie kein zweites Label für die Vereinigung von Eleganz und Bequemlichkeit. Mit Fashion von Jo-Lu müssen Eltern nun nicht mehr fürchten, dass ihre Mädchen nach zwanzig Minuten wieder aus den Kleidern heraus wollen – eher im Gegenteil. Für das Label sind grazile Silhouetten, feinste Stoffe und kinderfreundliche Schnitte charakteristisch.


„Freundschaft…ist Liebe im Detail“.


 http://www.jo-lu.de/

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Das Niederländische Label funky4flavour kreiert wunderschöne trendige Mode
zum spielen für Kinder zwischen 0-14 Jahren,
Die Kollektion besticht mit aussergewöhnlichen Schnitten, Retromustern, knalligen Farben
und besonders liebevoller Detailarbeit.




Sonntag, 6. November 2011


DREAMERS – The childrenswear brand Dreamers proposes a delightfully sophisticated, highly refined fleece range for children aged 0 to 14 years.The highly practical product enhanced by sophistication, ongoing researchon innovations in the sector and, last but not least, the intense propositionalcuriosity of the stylist, a young mother with long-standing professional experience in the framework of childrenswear contribute to the rapid ascent of the brand.

The principal goals of production are easy, unhampered movements for children and the quest for unfailingly comfortable and charming beauty. Dreamers proposes items that merge the utmost comfort, carefully selectedfabrics and extreme care for details at an absolutely accessible price.



Donnerstag, 3. November 2011


Bob and Blossom design beautiful clothes for babies, toddlers and small children. The range includes cheeky slogan T-shirts, stripy sleepsuits and matching ...


http://www.bobandblossom.co.uk

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Aarrekid presents their playful and stylish collection. The hand illustrated designs tell stories from outer space and enchanted forests.
The clean lines, functional details and soft texture of the collection combine for a modern take on comfort. All dyes are non-toxic and safe to use. Aarrekid is an eco-friendly brand for the imaginative child we treasure most. The best of Finnish design traditions and high quality, eco-friendly materials are at the core of Aarrekid Collection’s design ethos.
Since its inception in 2009 Aarrekid has become one of the fastest growing children’s brands in Finland.